[fullwidth background_color=”” background_image=”” background_parallax=”none” enable_mobile=”no” parallax_speed=”0.3″ background_repeat=”no-repeat” background_position=”left top” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_webm=”” video_mp4=”” video_ogv=”” video_preview_image=”” overlay_color=”” overlay_opacity=”0.5″ video_mute=”yes” video_loop=”yes” fade=”no” border_size=”0px” border_color=”” border_style=”” padding_top=”20″ padding_bottom=”20″ padding_left=”0″ padding_right=”0″ hundred_percent=”no” equal_height_columns=”no” hide_on_mobile=”no” menu_anchor=”” class=”” id=””][one_full last=”yes” spacing=”yes” center_content=”no” hide_on_mobile=”no” background_color=”” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” background_position=”left top” border_position=”all” border_size=”0px” border_color=”” border_style=”” padding=”” margin_top=”” margin_bottom=”” animation_type=”” animation_direction=”” animation_speed=”0.1″ class=”” id=””]

Je hebt het waarschijnlijk al vaker gehoord en je zal het nog vaak horen: Water drinken is op veel manieren goed voor je gezondheid, waaronder het verbeteren van je spijsvertering, een gezonde huid en je gewicht op peil houden.

En toch, blijft het moeilijk om die voorgeschreven 2 liter water per dag naar binnen te werken. Althans voor mij is dit een drama. Voor ik het goed en wel weet is de dag om en heb ik amper 2 glazen water gedronken. Zeker nu het koud is, drink ik liever geen water, want dan heb ik het idee dat ik het koud krijg.

Vind jij het ook moeilijk om je dagelijkse portie water te drinken. Ik ben hoopvol dat deze 10 makkelijke manieren om meer water te drinken ons zullen helpen. En voor een aantal moet je niet eens water drinken.

Bekijk ze en laat weten welke tips jij ziet zitten of gebruikt? Of misschien heb jij nog wel andere tips die ons helpen. Laat zeker weten!

[title size=”3″ content_align=”left” style_type=”none” sep_color=”” margin_top=”” margin_bottom=”” class=”” id=””]1. Maak er een ochtendritueel van [/title][imageframe lightbox=”no” lightbox_image=”” style_type=”none” hover_type=”none” bordercolor=”” bordersize=”0px” borderradius=”0″ stylecolor=”” align=”center” link=”” linktarget=”_self” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ hide_on_mobile=”no” class=”” id=””] [/imageframe]

Rol jij ’s ochtend ook uit je bed en kruip je bijna naar de keuken op zoek naar een kop koffie, om dan eindelijk je ogen lichtjes te openen en te beseffen dat er een nieuwe dag is begonnen?

Pak het anders aan. Zet een groot glas water op je nachtkastje en drink het uit van zodra je wakker wordt. Lijkt dit eerste idee al eerder een nachtmerrie dan een waardevolle tip? Probeer het eens 4 dagen op rij en misschien wordt je het wel gewoon.

[title size=”3″ content_align=”left” style_type=”none” sep_color=”” margin_top=”” margin_bottom=”” class=”” id=””]2. Zet een alarm in [/title][imageframe lightbox=”no” lightbox_image=”” style_type=”none” hover_type=”none” bordercolor=”” bordersize=”0px” borderradius=”0″ stylecolor=”” align=”center” link=”” linktarget=”_self” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ hide_on_mobile=”no” class=”” id=””] [/imageframe]

Soms ben je zo in beslag genomen door je bezigheden, dat je niet eens doorhebt dat je vergeet te drinken. En zoals voor alles: ‘There’s an app for that’. Eén van de leuke apps die je helpt om je dagelijkse glaasjes te drinken is Daily water free.

Natuurlijk kan het ook met een eenvoudig alarm op je telefoon. Als je 8 glazen water wil drinken per dag, zet dan vanaf ’s morgens om het uur je wekker. Dan heb tegen 4 uur je glaasjes gedronken. Alles wat je dan nog drinkt is bonus.

[title size=”3″ content_align=”left” style_type=”none” sep_color=”” margin_top=”” margin_bottom=”” class=”” id=””]3. Drink thee of koffie[/title][imageframe lightbox=”no” lightbox_image=”” style_type=”none” hover_type=”none” bordercolor=”” bordersize=”0px” borderradius=”0″ stylecolor=”” align=”center” link=”” linktarget=”_self” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ hide_on_mobile=”no” class=”” id=””] [/imageframe]

Dat klopt. Ook thee en koffie bestaan voor een groot deel uit water en je mag dat dus zeker mee rekenen in je dagelijkse inname. Hou er echter wel rekening mee dat er ook wat nadelen verbonden zijn aan teveel koffie of thee en drink er max. 2 tot 3 per dag van, vooral van de varianten met cafeïne.

[title size=”3″ content_align=”left” style_type=”none” sep_color=”” margin_top=”” margin_bottom=”” class=”” id=””]4. Koop een mooie fles[/title][imageframe lightbox=”no” lightbox_image=”” style_type=”none” hover_type=”none” bordercolor=”” bordersize=”0px” borderradius=”0″ stylecolor=”” align=”center” link=”” linktarget=”_self” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ hide_on_mobile=”no” class=”” id=””] [/imageframe]

Ja, zo zijn we dan ook weer. Het oog wil ook wat, en toegegeven, een glazen fles is niet alleen gezonder, maar bovendien ook mooier om op je bureau te zetten. Zo staat je fles in het zicht, en zal je sneller een slokje nemen

[title size=”3″ content_align=”left” style_type=”none” sep_color=”” margin_top=”” margin_bottom=”” class=”” id=””]5. Eet je water[/title][imageframe lightbox=”no” lightbox_image=”” style_type=”none” hover_type=”none” bordercolor=”” bordersize=”0px” borderradius=”0″ stylecolor=”” align=”center” link=”” linktarget=”_self” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ hide_on_mobile=”no” class=”” id=””] [/imageframe]

Veel fruit en groenten bevatten een behoorlijke hoeveelheid water: sla, komkommer, meloen, radijs, selder, aardbeien, courgette, .. Plus alle andere gezondheidsvoordelen die deze producten hebben.

[title size=”3″ content_align=”left” style_type=”none” sep_color=”” margin_top=”” margin_bottom=”” class=”” id=””]6. Hou altijd water in de buurt[/title][imageframe lightbox=”no” lightbox_image=”” style_type=”none” hover_type=”none” bordercolor=”” bordersize=”0px” borderradius=”0″ stylecolor=”” align=”center” link=”” linktarget=”_self” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ hide_on_mobile=”no” class=”” id=””] [/imageframe]

Hou altijd water in de buurt. Zet een pak met waterflesjes in je wagen, onder je bureau, … en neem ze overal mee. Hoe dichter in de buurt, hoe makkelijker.

[title size=”3″ content_align=”left” style_type=”none” sep_color=”” margin_top=”” margin_bottom=”” class=”” id=””]7. Geef het wat smaak [/title][imageframe lightbox=”no” lightbox_image=”” style_type=”none” hover_type=”none” bordercolor=”” bordersize=”0px” borderradius=”0″ stylecolor=”” align=”center” link=”” linktarget=”_self” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ hide_on_mobile=”no” class=”” id=””] [/imageframe]

Jawel, zo eenvoudig is het. Voeg fruit, groenten en kruiden toe aan je water en op zijn minst zal het beter smaken. Een paar makkelijk favorieten zijn: citroen en munt, gember en munt of komkommer en rozemarijn.

[title size=”3″ content_align=”left” style_type=”none” sep_color=”” margin_top=”” margin_bottom=”” class=”” id=””]8. Warm het op. [/title][imageframe lightbox=”no” lightbox_image=”” style_type=”none” hover_type=”none” bordercolor=”” bordersize=”0px” borderradius=”0″ stylecolor=”” align=”center” link=”” linktarget=”_self” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ hide_on_mobile=”no” class=”” id=””] [/imageframe]

Start je dag met een groot glas lauw  water met gember, citroen en een lepeltje appelcider azijn. Een rustige ‘wake-up call’ voor je spijsverteringssysteem

[title size=”3″ content_align=”left” style_type=”none” sep_color=”” margin_top=”” margin_bottom=”” class=”” id=””]9. Gebruik een trigger[/title][imageframe lightbox=”no” lightbox_image=”” style_type=”none” hover_type=”none” bordercolor=”” bordersize=”0px” borderradius=”0″ stylecolor=”” align=”center” link=”” linktarget=”_self” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ hide_on_mobile=”no” class=”” id=””] [/imageframe]

Mijn persoonlijke favoriet. Telkens wanneer je gaat plassen, drink je een nieuw glas water. Vooral in het begin is het lastig om meer water te drinken omdat je dan vaak naar toilet moet. Draai dit schijnbare nadeel om naar een voordeel. Tegen de middag heb je je doel behaald.

[/one_full][title size=”3″ content_align=”left” style_type=”none” sep_color=”” margin_top=”” margin_bottom=”” class=”” id=””]10. Maak er een wedstrijd van [/title][imageframe lightbox=”no” lightbox_image=”” style_type=”none” hover_type=”none” bordercolor=”” bordersize=”0px” borderradius=”0″ stylecolor=”” align=”center” link=”” linktarget=”_self” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ hide_on_mobile=”no” class=”” id=””] [/imageframe]

Competitief ingesteld? Probeer dan zeker deze eens. Maak een wedstrijd met je partner, een collega of een vriend. Om ter meest water drinken. De verliezer maf trakteren op ….. meer water!

[/fullwidth][alert type=”custom” accent_color=”#d2d2d2″ background_color=”#6666a4″ border_size=”1px” icon=”fa-comment-o” box_shadow=”yes” animation_type=”0″ animation_direction=”left” animation_speed=”1″ class=”” id=””]Wat vind jij van al deze tips? Heb je andere tips? Laat het weten in de comments[/alert]