Doordeweekse superfooods

Nu we na een maandje detox en kennis over ‘nieuwe’ ‘diëten’, een prachtig weekend voor de deur staan hebben is het tijd om ons lichaam te voeden, te verzorgen en te pamperen.

Na een lange winter hebben we vaak heel wat vitamines tekort. In de eerste plaats vitamine D. De beste remedie daartegen is veel buiten lopen, bij voorkeur in de zon. En laat dat nu net iets zijn dat we dit weekend met volle teugen kunnen doen.

De beste manier om te weten te komen of jij vitamines tekort hebt is een bloedonderzoek te laten uitvoeren bij je huisarts. Wil je een grondiger analyse dan kan je terecht bij een holistisch arts die een grondiger onderzoek zal uitvoeren. Zelf gaan we daarvoor naar de energiekliniek en bij Dr. Hertoghe in Ukkel. Op basis van deze resultaten kan je dan gericht, vitamine tekorten aanpakken. Je komt zo ook meer te weten over je hormonenbalans en over andere zaken die zich in jouw lichaam voordoen en die de oorzaak kunnen zijn van een energietekort.

Dat je minder energie hebt is, na een lange winter, ook niet zo abnormaal. Dat betekent echter niet dat het leuk is. Het artikel van deze week: 10 doordeweekse superfoods, bezorgt je alvast 10 producten die je in je dieet kan opnemen en die voor een ware boost zullen zorgen.

Recepten van deze week:

  • Je kan dit weekmenu bewaren voor later door op ‘save to my collections’ te klikken

  • Je kan deze recepten printen door op ‘Print Recipes’ te klikken

  • Je kan een boodschappenlijstje maken door op ‘shopping list’ te klikken. Je krijgt dan een volledige overzicht van alle ingrediënten die je nodig hebt om dit weekmenu te maken. Pas eventueel vooraf het aantal personen aan per recept. En wil je een bepaald recept niet maken? Zet dan het aantal personen op 0.