De zwakste schakel.

[fullwidth background_color=”” background_image=”” background_parallax=”none” enable_mobile=”no” parallax_speed=”0.3″ background_repeat=”no-repeat” background_position=”left top” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_webm=”” video_mp4=”” video_ogv=”” video_preview_image=”” overlay_color=”” overlay_opacity=”0.5″ video_mute=”yes” video_loop=”yes” fade=”no” border_size=”0px” border_color=”” border_style=”solid” padding_top=”20″ padding_bottom=”20″ padding_left=”” padding_right=”” hundred_percent=”yes” equal_height_columns=”yes” hide_on_mobile=”no” menu_anchor=”” class=”” id=””][title size=”3″ content_align=”left” style_type=”default” sep_color=”” margin_top=”” margin_bottom=”” class=”” id=””]Cruciale momenten[/title][one_half last=”no” spacing=”no” center_content=”no” hide_on_mobile=”no” background_color=”” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” background_position=”left top” border_position=”all” border_size=”0px” border_color=”” border_style=”solid” padding=”” margin_top=”” margin_bottom=”” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ class=”” id=””]

Nu we een paar dagen ver zijn in ons project om minder suiker te eten, heb je misschien wel gemerkt dat het soms moeilijk ging.

Bekijk eens op welke momenten jij het moeilijk hebt om suiker te laten staan. Noteer deze momenten op een blad papier en bekijk wat een goeie strategie is om ze aan te pakken.

Moeilijke momenten:

  • wanneer ik moe ben,
  • wanneer ik op weg ben naar huis en honger heb,
  • op een feestje wanneer er taart is,
  • ’s avonds in de zetel,
  • als ik stress heb
  • wanneer ik een belonig heb verdiend
  • ’s namiddags om 4 uur
  • na het eten
[separator style_type=”none” top_margin=”” bottom_margin=”” sep_color=”” border_size=”” icon=”” icon_circle=”” icon_circle_color=”” width=”” alignment=”center” class=”” id=””][/one_half][one_half last=”yes” spacing=”no” center_content=”no” hide_on_mobile=”no” background_color=”” background_image=”https://keukenrevolutie.be/wp-content/uploads/2016/02/Screen-Shot-2016-02-05-at-12.50.39.png” background_repeat=”no-repeat” background_position=”left top” border_position=”all” border_size=”0px” border_color=”” border_style=”solid” padding=”” margin_top=”” margin_bottom=”” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ class=”” id=””][separator style_type=”none” top_margin=”” bottom_margin=”” sep_color=”” border_size=”” icon=”” icon_circle=”” icon_circle_color=”” width=”” alignment=”center” class=”” id=””][/one_half][one_half last=”no” spacing=”no” center_content=”no” hide_on_mobile=”no” background_color=”” background_image=”https://keukenrevolutie.be/wp-content/uploads/2016/02/Screen-Shot-2016-02-05-at-13.01.26.png” background_repeat=”no-repeat” background_position=”left top” border_position=”all” border_size=”0px” border_color=”” border_style=”solid” padding=”” margin_top=”-20px” margin_bottom=”” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ class=”” id=””][separator style_type=”none” top_margin=”” bottom_margin=”” sep_color=”” border_size=”” icon=”” icon_circle=”” icon_circle_color=”” width=”” alignment=”center” class=”” id=””][/one_half][one_half last=”yes” spacing=”no” center_content=”no” hide_on_mobile=”no” background_color=”” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” background_position=”left top” border_position=”all” border_size=”0px” border_color=”” border_style=”solid” padding=”” margin_top=”-20px” margin_bottom=”” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ class=”” id=””]

Mogelijke strategieën:

  • ik wacht 20 minuten alvorens iets zoets te nemen,
  • ik heb altijd nootjes of een stuk fruit bij,
  • ik neem een extra tasje koffie of thee,
  • ik ga vroeger slapen,
  • ik zoek een ‘lotgenoot’ of een ‘coach’ die weet dat ik geen suiker meer eet en die mij helpt
  • ik drink een groot glas water
  • ik maak een wandeling
  • ik zap weg, bij reclame op tv (daar krijg ik steeds zin van)
[separator style_type=”none” top_margin=”” bottom_margin=”” sep_color=”” border_size=”” icon=”” icon_circle=”” icon_circle_color=”” width=”” alignment=”center” class=”” id=””][/one_half][one_half last=”no” spacing=”no” center_content=”no” hide_on_mobile=”no” background_color=”” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” background_position=”left top” border_position=”all” border_size=”0px” border_color=”” border_style=”solid” padding=”” margin_top=”-20px” margin_bottom=”” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ class=”” id=””]

Het is belangrijk deze strategieën vooraf te bedenken. Op een moment dat je je goed voelt en dat je rationeel kan bedenken wat je zou helpen, gedurende zo een moeilijk moment.

Noteer je oplossingen of strategieën, want op het moment dat het moeilijk wordt, neemt de macht der gewoonte over. Als je dan niet goed ‘gewapend’ bent, dan zal je waarschijnlijk voor de makkelijke oplossing kiezen en iets suikerrijk eten.

[separator style_type=”none” top_margin=”” bottom_margin=”” sep_color=”” border_size=”” icon=”” icon_circle=”” icon_circle_color=”” width=”” alignment=”center” class=”” id=””][/one_half][one_half last=”yes” spacing=”no” center_content=”no” hide_on_mobile=”no” background_color=”” background_image=”https://keukenrevolutie.be/wp-content/uploads/2016/02/Screen-Shot-2016-02-05-at-13.06.58.png” background_repeat=”no-repeat” background_position=”left top” border_position=”all” border_size=”0px” border_color=”” border_style=”solid” padding=”” margin_top=”-20px” margin_bottom=”” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ class=”” id=””][separator style_type=”none” top_margin=”” bottom_margin=”” sep_color=”” border_size=”” icon=”” icon_circle=”” icon_circle_color=”” width=”” alignment=”center” class=”” id=””][/one_half][/fullwidth]

Leave A Comment