De wereld op je bord.

Al een volledige maand letten we keihard op ons suikerverbruik. Ik hoop dat je er in geslaagd bent, bewust minder suiker te eten. Misschien ben je niet altijd even consequent geweest, misschien vond je het veel te moeilijk. Maar hopelijk ben je op zijn minst bewust geworden van de stiekeme manier waarop suiker in ons eten verdwijnt. En ook van de negatieve gevolgen op je gezondheid.

Hopelijk ben je vandaag minder suiker verslaafd dan een goeie maand geleden. Ja, ook als je denkt er niet aan verslaafd te zijn, gebruik je misschien toch teveel suiker.

Eén van de beste manieren om je zin in zoet te verminderen is meer andere smaken eten. Pepers bijvoorbeeld bevatten de stop capcaïcines, die er voor zorgen dat je minder zin hebt in zoet en vet. Deze week dus een waaier van maaltijden, van over de ganse wereld, die wanneer je ze lekker zelf klaar maakt thuis, totaal geen suiker bevatten.

Recepten van deze week:

  • Je kan dit weekmenu bewaren voor later door op ‘save to my collections’ te klikken

  • Je kan deze recepten printen door op ‘Print Recipes’ te klikken

  • Je kan een boodschappenlijstje maken door op ‘shopping list’ te klikken. Je krijgt dan een volledige overzicht van alle ingrediënten die je nodig hebt om dit weekmenu te maken. Pas eventueel vooraf het aantal personen aan per recept. En wil je een bepaald recept niet maken? Zet dan het aantal personen op 0.