Gezonde boodschappen!

Gisteren avond had ik ineens ongelooflijk veel trek in chocolade. Ik wist echter dat er geen in huis was, net zoals er geen koeken, chips, brood of andere dingen in huis zijn, die ik niet (meer) wil eten.

Na 2 minuten was mijn zin over. Er was geen chocolade. Punt uit. Wij wonen op de boerenbuiten en eenmaal 8 uur voorbij is er nergens een winkel te bespeuren. In ieder geval niet in een aanvaardbare straal. Het had dus totaal geen zin om verder na te denken of ik nu wel of niet een stuk zou nemen. Achteraf bezien is dat natuurlijk wel dankbaar. Tegelijkertijd was het ook echt zo dat ik na 3 minuten de chocolade alweer vergeten was.

Dat zette mij er toe aan om een korte post te schrijven over gezonde boodschappen. Hoe zorg je er voor dat je jezelf helpt bij je nieuwe gezonde eetgewoontes? Lees deze 6 tips.

Recepten van deze week:

  • Je kan dit weekmenu bewaren voor later door op ‘save to my collections’ te klikken

  • Je kan deze recepten printen door op ‘Print Recipes’ te klikken

  • Je kan een boodschappenlijstje maken door op ‘shopping list’ te klikken. Je krijgt dan een volledige overzicht van alle ingrediënten die je nodig hebt om dit weekmenu te maken. Pas eventueel vooraf het aantal personen aan per recept. En wil je een bepaald recept niet maken? Zet dan het aantal personen op 0.