Loading...
September – Week 12018-08-10T11:24:10+00:00

Back to school.

Maak je klaar voor de rush van de eerste schooldagen.

De start van een nieuw schooljaar gaat vaak gepaard met heel wat stress. De ontspannen sfeer die er 2 maand heerste, is plots helemaal verdwenen. Kinderen moeten opeens weer uit bed gejaagd worden, lunchboxen ingepakt en dan maar hopen dat de schoolbus vandaag niet moet toeteren omdat zoon- of dochterlief de gepaste schoenen niet vindt.

De focus ligt deze week vooral op ontbijt en lunchgerechten. Snelle, maar vooral ook voedzame gerechten die je een ganse dag van de nodige energie en concentratievermogen voorzien. Zo blijft er ’s avonds nog goesting over voor alle buitenschoolse activiteiten die ook opnieuw aanvangen.

Ook voor mij start deze week het nieuwe schooljaar. Vanaf september starten de kookworkshops weer bij ColruytGroupAcademy, waar ik dit najaar meer dan 40 workshops zal geven. Bovendien ga ik dit jaar, na een jaartje pauze weer naar Spermalie in Brugge om de cursussen: brood- en broodgerechten en puur koken te volgen. Uiteraard hou ik jullie op de hoogte van al het lekkers dat we maken.

Recepten in beeld

Rijstsalade met ham
Kipsalade met fruit salsa
Falafels met hummus en bloemkoolcouscous
Rundsvlees op Chinese wijze met broccoli
Steak en Paprika Fajita's met verse guacamole
Tomaten Risotto
Zalm met avocado crackers: Zalm. Avocado. Ei.
Blauwe bessen smoothie met granola
Gehaktballetjes met Quinoa: Rund. Quinoa. Tomaat.
Eiwitomelet met spinazie
Beginners Havermoutpap: Havermout. Appel. Kaneel.
Hummus: Kikkererwten. Sesam.
Kip cacciatore: Kip. Ui. Tomaat.
Salade van watermeloen: Watermeloen. Feta. Kikkererwten.
Boerensalade met spekjesdressing: Sla. Spekjes. Ei.
Beginners groene smoothie: Spinazie. Mango. Ananas.
Kip Curry en bloemkoolrijst: Kip. Ananas. Curry.
Omelet Wrap met romige koolsla: Ei. Kool. Boontjes.