Loading...
September – Week 32016-11-09T22:13:36+00:00

Win tijd.

1 keer koken, 2 keer eten!

Deze week maken we zelfgemaakt kippenbouillon. Bouillons zijn één van die dingen die onmisbaar zijn in de keuken. Vaak echter ontzien we ons de moeite om ze te maken. Toegegeven: een bouillon heeft tijd nodig, maar dat betekent niet dat je er uren moet bijstaan. Je zet ze op zacht vuurtje op en ze maken zichzelf klaar. Ideaal dus voor een avond of een namiddag, waar jij rustig kan relaxen op de zetel met een goed boek. Als je bovendien in het bezit bent van een snelkookpan dan kan je deze bouillon op ongeveer 40 minuten klaar maken. Dat is toch fantastisch?

Eén keer koken, 2 keer eten. Omdat ik zelf deze week zeer weinig tijd had om te koken, was ik verplicht inventief te zijn. Ik gebruikte mijn kippenbouillon voor de tomatensoep en de vol-au-vent, de rest vries ik in voor volgende week lekkere kippenramen mee te maken.

De dubbele portie groenten en de rijst van de vol-au-vent heb ik gebruikt voor een rijstslaatje. En de balletjes die ik de kinderen liet draaien, waren perfect voor een lunch salade met balletjes. De tomatensoep deed 2 keer dienst om de grootste honger te stillen. En de lunchsalade met balletjes en zalm delen dezelfde basis, zo kon ik 2 kroppen sla kuisen, in een afgesloten pot in de koelkast bewaren en op dinsdag en woensdag snel 2 slaatjes samenstellen.

Volgende zaken kan je vooraf klaarmaken, bijvoorbeeld op zondagvoormiddag:

  • kippenbouillon – gebruiken in de tomatensoep en de vol-au-vent, de rest gaat de diepvries in
  • tomatensoep (bewaren tot dinsdag in de koelkast, maar kan in individuele porties in de diepvries)
  • vol-au-vent (kan bewaren tot dinsdag in de koelkast)
  • rijst lunch salade (kan in de koelkast 3 dagen bewaren)
  • lunchsalade met zalm (voor dinsdagmiddag)
  • lunchsalade met balletjes (voor woensdagmiddag)
  • broccolisalade (voor donderdagmiddag – voeg de sesammayonaise pas donderdag ochtend toe)
  • veggie curry (voor maandagavond)
  • de bolognesesaus maak je in een grote hoeveelheid en bewaard 3 maanden in de diepvries
  • het ijs is 1 week lekker in de diepvries

Steek deze recepten in je persoonlijke weekmenu en druk je boodschappenlijstje af.

Groepeer volgens: alfabet, Maaltijd, Keuken, Dieet
Sleep recept naar je menu:
December 15
Vandaag
Dag 6924
December 16
Morgen
Dag 6925
December 17
maandag
Dag 6926
December 18
dinsdag
Dag 6927
December 19
woensdag
Dag 6928
December 20
donderdag
Dag 6929
December 21
vrijdag
Dag 6930
Ontbijt
Lunch
Diner
Klik op een recept voor meer details
Geselecteerd Recept: Geselecteerde Recepten:
Ingrediënt Hoeveelheid

Recepten in beeld

Glutenvrije pasta met bolognese saus
Perzik & pecannoten ijs
Veggie aardappel curry: Aardappel. Zoete aardappel. Ras-el-hanout.
Pladijs met witte wijn saus
Lunch salade met Quinoa en Balletjes.
Rijstsalade: Rijst. Dopererwten. Sluimererwten.
Lunch salade met Quinoa & Zalm.
Broccoli salade met gember-maanzaad mayonaise
Tomatensoep.
Vol au vent met groene groentjes: Kip. Erwten. Rijst.
BLT burgers met portobello
Techniek: Gepelde tomaten
Kippenbouillon